13 Nisan 2020

Bu Hafta Ne Öğrendim #01

Merhaba arkadaşlar yeni bir  seriye başlıyorum. Bu hafta ne öğrendim serisi. Başka bir blog da görmüştüm çok hoşuma
gitti. Ben de sektirmeden her hafta sonu neler öğrendiğimi yazacağım. Bunu sizde yapın ki her hafta sonu birbirimizin öğrendiklerinden faydalanalım, yeni şeyler öğrenelim derim. 😊


Bu hafta Neler Öğrendim

- İngilizcenin çoğu Almancadan alınmış, sağdan soldan derleme toplama bir dil olduğunu öğrendim. 

- Yeni Zelenda da polisler silah kullanmıyormuş. 

- Göz bebekleri dikine keskin olan hayvanlar avcı (kedi) , yatay keskin olan hayvanlar av (koyun) hayvanlarıymış. Dikine keskin olanlar yakına odaklanma konusunda iyiymiş. Ava odaklanmak için. Yatay keskin olanlar ise ufku daha iyi görebiliyormuş. Avcılar yaklaşırken görebilmek için. Bizim gibi yuvarlak göz bebeğine sahip canlılar ne işe yarıyor bilmiyorum :)

- Ciltte oluşan güneş lekelerine  pirinç iyi geliyormuş. Denedim gerçekten faydasını gördüm. Pirinci suda haşlayıp süt ekleyip mixerden geçirip krem kıvamına getirdim. Yüzüme sürüp yarım saat sonra yıkıyorum. 1 haftadır yapıyorum faydasını gördüm. Bir sürü tarifi var aratıp bulabilirsiniz.:)

Sanırım bu hafta öğrendiklerim bu kadar. Sağlıcakla kalın.😊

Bloğu İzle Takip Et...Tık! Tık! 😊



19 yorum:

  1. "Yeni Zelenda da polisler silah kullanmıyormuş."
    Neden? Merak ettim araştırma yapmadan senin açıklamanı bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir belgesel de duymuştum. Şu linkten bakabilirsin çeviri yapıp.

      https://www.theguardian.com/world/2019/oct/18/new-zealand-police-to-start-armed-patrols-after-christchurch-massacre

      Sil
    2. Hmm... Teşekkürler

      Sil
  2. Tam olarak yok değil ama standart gezen polislerde yokmuş. Özel harekat gibi polislerde illaki vardır

    YanıtlaSil
  3. Ben de dün uğur böceğinin ingilizcesinin "Ladybird" olduğunu öğrendim:)

    YanıtlaSil
  4. Pirinç meselesi ilginçmiş. Deneyeceğim.
    Mail abonelik ve izleme butonu koyarsan daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
  5. Dene iyi oluyor :) izleme butonu sayfanın en altında ve blog yazıların altında tık tık diye koymuştum ama ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail abonelik butonu koyar mısınız o zaman:)

      Sil
    2. Tabiki koyarım :) Kimse abone olmaz diye düşünüyordum :)

      Sil
  6. Benim için yeni dersler, benim için yararlı bilgiler ve paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Ekşi sözlükde ufku iki katına çıkaran başlığı geldi aklıma.
    Bilgiler için teşekkürler.
    Pirincide deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten gözle görülür dercede faydasıı var mıı ? Deneyeyim hemen :)
    Bu arada yeni bloğun hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil

Bu Bloğu Takip Et

En Son Paylaşılan

Ara Bakalım Neyi Bulacaksın

İnsan sürekli  arayış içinde neden niye ?  O sevgili olmadı bu olsun . Yok şöyle olsa daha iyi olur , böyle olsa şöyle olur. Sürekli bir ara...

Popüler Yayınlar