15 Nisan 2020

İstek Ancak Karşıtlığını Kabul Ettiğinde Gerçekleşir

Bir şeyi ne kadar çok istersek onu o kadar iteriz. Sanırım çoğumuzun başına gelmiştir. Peşinden koştuğumuz ne varsa kaçıyor bizden. İsteğimizi olduracak bir formül biliyorum. Çok iddialı ama hakikat bu. Denge.

Olmasını çok istediğin şeyin üzerine gidebildiğin kadar git. Ama asla o şeysiz olmaz deme. Karşıtını gerçekten içinde kabullen. Onsuz da olur. Sözde değil, inanarak. Dengede kal, olmak ile olmamak arasında. Ufak bir eğilim ile oldurabilirsin. 

Evrende her şey zıddıyla bir aradadır. Derler ya zıt kutuplar birbirini çeker. Mıknatıs örneğindeki gibi sadece pozitif  yönler olursa çekim olmaz. İstediğin arzuladığın  her ne ise  gelmez. Hem pozitif hem negatif gerekli ki ortada buluşsunlar. İstediğimiz şeyin de hem olurunu hem olmazını kabullenmek gerekiyor ki ufak bir farkla oldurabilelim.





29 yorum:

  1. Başına gelmeyen yoktur ki...

    YanıtlaSil
  2. Bence çok mantıklı. Onsuz da olabilmeyiz. O zaman oluyor.
    Fakat denge açısından hiç düşünmemiştim. Gerçekten mantıklı

    YanıtlaSil
  3. eveeet, hiçbir şey beklemezsen her şey oluur :)

    YanıtlaSil
  4. Bloğuma bi uğraman lazım dostum 😇

    YanıtlaSil
  5. Genelde bende de vazgeçince, hevesim kaçınca oluyor :))

    YanıtlaSil
  6. Zıt kutupların birbirini çekmesi müthiş doğru bir klişedir. :) Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klişe ama pek dikkat etmiyor gibiyiz:) Teşekkür ederim

      Sil
  7. Neyi çok istersen o senin imtihanın olur derler ya o geldi aklıma yazınızı okuyunca. Keşke bu dengeyi kurabilsek hayatta. Ama çoğu zamanda mümkün olmuyor yani en azından ben bu dengeyi sağlayamıyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefsimiz yüzünden dengeyi sağlıyamıyoruz. İllaki isteğimiz olacak ☺️ aksi yönü yok.

      Sil
  8. Deepin paylaşımından geldim takibe aldım merhaba

    YanıtlaSil
  9. Bir sey gidince hemen hevesim gidiyor ve ayni yere kadar moralim bozuk yaziyorum ama rklemeye bir seyler baslayinca ancak o zaman moralim duzeliyor bu arada deeptone dan geliyom : )

    YanıtlaSil
  10. O dengeyi kurabilsek keşke.

    YanıtlaSil
  11. Katılmıyorum sözlerinize, belkide ben çok karamsarım.:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle deme niye karamsar olasın belki başka bi yolunu biliyorsundur :)

      Sil
  12. Delicesine isteriz , her yolu deneriz , uzun süreler gayret veririz. Artık vazgeçeriz. Vazgeçmek karşıtını kabul etmek demektir artık. İşte o zaman istek yerine gelir :)

    YanıtlaSil
  13. Doğru tespit. Bir de elde edince, isterken yaşadığımız heyecanın uçup gitmesi durumu var :)

    YanıtlaSil
  14. bir şey için çaba göstermek bunu çok istemek ayrı bir konu bu gereklidir insanı motive eder ve bir amaç edinmesini sağlar ama bir şeye ulaşamayınca delirmek kendini kaybetmemek ve dünyanın sonu gelmiş gibi davranmak olmaması gereken bir durum elbette :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmadan önce olmamış gibi davranıp mücadele etmeye devam etmek gerekir :)

      Sil
  15. Çok güzel bir bakış açısı teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil

Bu Bloğu Takip Et

En Son Paylaşılan

Ara Bakalım Neyi Bulacaksın

İnsan sürekli  arayış içinde neden niye ?  O sevgili olmadı bu olsun . Yok şöyle olsa daha iyi olur , böyle olsa şöyle olur. Sürekli bir ara...

Popüler Yayınlar